مالزی,تایلند,هندوستان,روسیه,ایتالیا,سنگاپور,بالی

نکاتی درباره سفر به بالی بدانید

مبین گشت 1398/12/04

 برای گشت و گذار شما از بالی جزیره خدایان، ما ترفندها و نکاتی را برای به دست آوردن بهترین نتیجه در سفر به بالی برای شما جمع آوری کردیم که بتونیم همراه هم سفری فوق العاده به این بهشت روی زمین داشته باشیم.

معبد پورا تامان سارسواتی بالی

پورا تامان سارسواتی یکی از زیباترین معابد بالی است

تقابل جمعیت و انزوا در بالی

بالی که یکی از توریستی ترین جزایر روی زمین می باشد، کاملا یک بهشت دست نخورده نیست. اما در حالی که فرار از شلوغی ها در جنوب بالی و اوبود می تواند دشوار باشد، کسانی که برای ریلکس کردن و استفاده از مناطق بکر و دور از شلوغی به بالی سفر می کنند می توانند گوشه هایی از مناطق منزوی را در بالی انتخاب کنند. برای این کار می توانید به مناطق کوهستانی مرکز بالی بروید و یا ساحل های شمالی و غربی خنک تر بالی را انتخاب کنید.

انتخاب با دقت منطقه خود برای اقامت و تفریح در بالی

ترافیک، هرج و مرج و هوای گرم مواردی هستند که ممکن است شما از آن ها فراری باشید. اگر جزو این دسته افراد هستید به جای سرگردانی زیاد با پای پیاده یا نشستن در تاکسی ها سعی کنید منطقه مناسب خود برای اقامت و تفریح را از قبل انتخاب کنید. با مشورت کردن با همکاران ما می توانید ایده آل ترین منطقه مناسب خود برای بالی و بهره بردن از بهترین و ارزان ترین تور بالی را تجربه کنید.

غذاهای خیابانی بالی را بخوریم یا نه؟

مدت ها پیش در بالی، سالادها، میوه های پوست کنده شده، یخ ها و بیشتر گوشت ها در لیست خوراکی های پرخطر و غیر بهداشتی قرار داشتند، اما استانداردهای بهداشتی به طور قابل توجهی در سراسر جزیره بالی بهبود یافته است و بسیاری از آشپزخانه ها و رستوران های بالی محصولات ارگانیک با کیفیت خوبی ارائه می دهند. پس میتونید با خیال راحت تری از رستوران ها و غذاهای خیابانی در بالی استفاده کنید.

غذاهای خیابانی بالی

پیشرفت های گسترده بهداشتی در صنایع غذایی بالی باعث شده مسافران بتوانند با خیال راحت از غذاهای محلی لذت ببرند

احترام به آداب و رسوم بالی

وقتی خیابان برای یک مراسم خاص مسدود شده است یا راننده شما از اواسط سفر حرکت می کند تا یک موقعیت مذهبی را به دست بیاورد، ابروهای خود را به هم گره نزنید زیرا این ها همه بخشی از جادوی این جزیره است.

بر همین اساس برای سفر خود برنامه ریزی کنید. اگر تاریخ سفر شما در Nyepi (روز سکوت) بیفتد، وقتی همه چیز در بالی (حتی فرودگاه) برای یک روز خاموش می شود و کل شهر به سکوت می رود و اجازه رفت و آمد وجود ندارد، لباس تقریبا پوشیده (پوشاندن شانه ها و زانوها) بپوشید و در هنگام بازدید از معابد و اماکن مقدس به طور مناسب رفتار کنید.

میمون های بالی

میمون های بالی به دزد بودنشان مشهورند

مراقب حیوانات وحشی و ولگرد بالی باشید

حیوانات وحشی و ولگرد بالی ممکن است زیبا به نظر برسند، اما هاری و بیماری های دیگر در بالی خطرات جدی ای را به همراه دارد و میمون های بالی به خاطر دزد بودنشان بدنام هستند. سگ های ولگرد بالی بی شمار هستند. اگر جزو افرادی هستید که تمایل به حمایت از حیوانات دارید، می توانید به پناهگاه سگ های بالی کمک مالی کنید تا به نجات و توانبخشی توله سگ های ولگرد این جزیره کمک کند.

لطفا بطری های آب پلاستیکی نخرید

گرما و رطوبت بالی به صورتی است که شما به طور مداوم تمایل به خوردن آب پیدا می کنید، اما قبل از خرید نوشیدنی بطری محیط را در نظر بگیرید. هر ماه حدود سه میلیون بطری پلاستیکی در بالی دور ریخته می شوند. با خرید بطری از جنس استنلس استیل که می توانید دوباره آن را پر کنید، به کاهش این حجم از پلاستیک دور ریخته شده در محیط زیست کمک خواهید کرد. بیشتر کافه ها و رستوران های خوب دارای فیلتر آب هستند که می توانید به صورت رایگان یا با هزینه اندک از آن استفاده کنید. Earth Cafe در سمینیاک دارای بطری های استیل ضد زنگ برای خرید است.

کدام فصل برای سفر به بالی مناسب است؟

هنگام برنامه ریزی سفر خود، در صورتی که از هوای بارانی فراری هستید مراقب فصل بارانی بالی (بهمن تا فروردین و مهر تا آبان) باشید. اگر در تعطیلات آخر سال میلادی می خواهید به بالی سفر کنید، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا این سفر ارزشش را دارد یا خیر.

خوشبختانه باران در بالی معمولا به بعد از ظهر محدود می شود، بنابراین احتمالاً تعطیلات شما در این زمان ها کلا به هتل محدود نمی شود.

ویزای بالی به چه صورت است؟

سه نوع ویزای اصلی برای بازدید کنندگان و مسافران وجود دارد:

تهیه ویزا قبل از ورود

بازدید کنندگان و مسافران بالی می توانند قبل از ورود به اندونزی برای ویزا اقدام کنند. به طور معمول این ویزای بازدید کننده است که برای 30 یا 60 روز اعتبار دارد. جزئیات و مدارک برای ویزا با توجه به کشور مسافر متفاوت است. برای تعیین هزینه و زمان صدور ویزا می توانید با ما همکاران ما تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید این تنها راه برای اخذ ویزای بازدید کننده 60 روزه است، حتی اگر واجد شرایط ویزا در ورود (VOA) باشید.

ویزا در بدو ورود

شهروندان اکثر کشورها ممکن است هنگام ورود به فرودگاه ها و بندرگاه ها، ویزای 30 روزه را درخواست کنند. هزینه به صورت نقدی یا کارت اعتباری قابل پرداخت است. همچنین تمدید VOA به مدت 30 روز امکان پذیر است.

ویزای رایگان بالی

شهروندان برخی کشورها می توانند به محض ورود ویزای 30 روزه را بطور رایگان دریافت کنند. این ویزا قابل تمدید نیست.

اگر پیش از این یکی از ویزاهای 60 روزه را به دست آورده اید، مطمئن باشید که مسئول مهاجرت در فرودگاه کارت گردشگری 60 روزه را به شما بدهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت ویزای اندونزی با همکاران ما تماس بگیرید.

قوانین بالی

از قوانین بالی پیروی کنید ، هرچند که ممکن است بعضاً عجیب به نظر برسند

با احترام خرید کنید و تخفیف بگیرید

می توانید برای بسیاری از کالاها و خدمات در بالی چانه بزنید، اما این کار را با احترام و با لبخندی بر روی صورت خود انجام دهید. شما متوجه می شوید چه زمانی فروشنده به حد بالای خود رسیده است، و در آن زمان دیگر اصرار نکنید. اگر شک دارید، از مغازه خارج شوید، اگر فروشنده به دنبال شما نیامد، می توانید مطمئن باشید که آنها حاضر نیستند قیمت خود را پایین بیاورند.

از ساحل لذت ببرید و مراقب باشید

اگر اهل گشت و گذار در ساحل هستید، مراقب امواج قدرتمند بالی، جریان های قوی و صخره های در معرض خطر باشید چون می توانند خیانتکار باشند، بنابراین دقت کنید و به تنهایی شنا نکنید. همچنین احترام مساوی را برای ساحل با زباله نریختن (از جمله ته سیگار) نشان دهید زیرا هنگامی که جزر و مد شود، این زباله ها وارد اقیانوس می شوند.

ساحل بالی

هنگام لذت بردن از سواحل زیبای بالی هم مراقب خودتان باشید هم ساحل

با رعایت نکات ایمنی در بالی نگران چیزی نباشید

بالی با نزدیک به چهار میلیون گردشگر که هر ساله به سواحل آن می روند، از نظر آماری طبیعی است که ممکن است برخی از مسافران مشکلاتی داشته باشند. همیشه هنگام موتور سواری، دوچرخه سواری و اسکوتر کلاه ایمنی بپوشید، احترام بگذارید و کاری را که نمی خواهید در کشور خود انجام دهید در آنجا هم انجام ندهید و از سفر خود لذت ببرید.



درباره بالی بیشتر بخوانید:

معبد تانالوت در بالی

پارک جنگلی میمون ها در بالی

تفرجگاه و اسپای آیانا (Ayana Resort and Spa)

زيبايی های جزيره بالی